سازمان بازرسي كل كشور
شنبه 28 مهر 1397 11:53:51       

 

سوالات متداول كاربران سامانه معاملات

 

1-     در صورت تغيير تاريخ برگزاري مناقصه و يا ساير اطلاعات معامله بعد از ثبت و ارسال اطلاعات در سامانه چه اقدامي بايستي انجام داد؟

در صورت نياز به اصلاح هرگونه اطلاعات معامله لازم است موضوع به صورت شفاهي با بازرس مربوطه مطرح شود. در صورت تشخيص لزوم اصلاح اطلاعات، بازرس اقدام به بازگرداندن معامله به كارتابل مناقصه ­گزار جهت انجام اصلاحات مورد نظر مي ­نمايد.


2-     در صورتي كه مناقصه اي در سامانه ثبت شده ولي به سازمان ارسال نشده باشد، براي مشاهده آن و ادامه فرآيند بايستي به كدام قسمت از سامانه مراجعه نمود؟

از منوي سمت راست و گزينه ­ي ليست معاملات ارسال نشده مي­توان نسبت به تكميل و ارسال مناقصات يا مزايداتي كه به سازمان بازرسي كل كشور ارسال نشده­ اند، اقدام نمود.

 

3-     درگام 2 نام واحد درخواست كننده (بهره بردار مستقيم) خالي است.

لازم است قبل از شروع به ثبت معامله از طريق منوي واحدهاي وابسته نسبت به درج نام واحد متقاضي درسامانه  اقدام فرماييد.

 

4-     در گام 2  ليست اعضاي كميسيون معاملات خالي است.

لازم است قبل از شروع به ثبت معامله از طريق منوي اعضاي كميسيون معاملات نسبت به درج اسامي اعضا به همراه مدارك عضويت اعضا در كميسيون (مطابق قانون) اقدام فرماييد.

 

5-     با توجه به اينكه امكان حذف اعضاي كميسيون معاملات وجود ندارد، در صورت بروز هرگونه تغيير در اين ليست چه اقدامي متصور مي باشد؟

از طريق منوي اعضاي كميسيون معاملات گزينه ويرايش اطلاعات را انتخاب و با برداشتن تيك اعتبار دارد عضو مذكور را در ليست اعضاي كميسيون معاملات غيرفعال كرده و سپس نسبت به درج عضو جديد اقدام نمود. بديهي است به منظور درج در سابقه معاملات، اطلاعات اعضاي مذكور به طور كامل از سامانه حذف نشده و فقط توسط كاربران مشاهده نخواهد شد.

6-     به هنگام بروز خطا به هنگام ارسال معامله چه اقدامي بايستي انجام داد ؟

از طريق منوي اشكالات و ارسال مشكل، و يا شماره تلفن 61361-021 ، شماره ثبت معامله را اعلام بفرماييد.

 

7-      اگر حجم فايل بارگذاري شده بيشتر از محدوديت اعمال شده در سايت باشد چه اقدامي متصور مي باشد؟

در صورتي كه حجم فايل بالا باشد، ابتدا صفحات اوليه يا مهم سند را بارگذاري نموده و سپس ضمن هماهنگي با بازرس مربوطه اقدام به ارسال كامل مدارك از طريق CD ،  Flash و يا ساير روش­هاي مشابه نماييد.

 

8-     بعد از ثبت معامله و ارسال آن به سازمان اقدام بعدي دستگاه چيست ؟

پس از بررسي معامله در سازمان بازرسي و اعلام نظر در خصوص آن، معامله در ليست اقدامات جاري كارتابل شما قابل مشاهده خواهد بود.

 

9-     راه حل مناسب براي فشرده سازي و كاهش حجم فايل ها چيست؟

پيشنهاد مي شود با استفاده از نرم افزار WinRAR  نسبت به فشرده سازي فايل ها اقدام فرماييد.

 

10- مناسب ترين مرورگر براي كار با سامانه معاملات كدام نسخه از چه مرورگري مي باشد؟

پيشنهاد مي شود از مرورگرFirefox نسخه 42  و يا مرورگر Google Chrome استفاده نماييد.

 

 

11- در صورت كليك بر روي گزينه مشاهده و باز نشدن صفحه مشكل چيست؟

اين مشكل به تنظيمات pop up blocker    مرورگر شما مربوط مي­شود كه بايد در حالت خاموش باشد.

 

12- در صورت فراموشي رمز عبور چه بايد كرد؟

در اينگونه مواقع بايستي با بازرسي امور مربوطه در مركز يا استان تماس تلفني حاصل بفرماييد. يادآور مي­شود با توجه به ضرورت احراز هويت كاربران سامانه، دفتر فناوري اطلاعات تنها پاسخگوي بازرسان سازمان بوده و از پاسخگويي مستقيم به كاربران سامانه معذور است.

 

 

 


Powered by Tetis BPMS